tue toimintaa

tuki­mahdollisuudet ja tukijat
"Nyt tiedän, että on muitakin, joille on käynyt näin."
Vertaistukitoimintaan osallistunut lapsi

anna tukesi leskille ja leskiperheille

Vuosittain tuhannet alle 65-vuotiaat menettävät kumppaninsa ja yli 1800 alaikäistä lasta menettää vanhempansa kuoleman kautta. Nuoret lesket ry järjestää vertaistukitoimintaa leskille sekä vanhempansa menettäneille lapsille ja nuorille. Arjessa vanhempansa menettäneet lapset tapaavat harvoin vertaisiaan ja tästä syystä vertaistukitoiminta on tärkeää.

Tule mukaan tukemaan leskien ja vanhempansa menettäneiden lasten ja nuorten vertais­tuki­toimintaa. Voit tarjota tukeasi kertalahjoituksella tai liittymällä kannatusjäseneksi.

Tue toimintaa kerta­lahjoituksella

Voit tukea Nuoret Lesket ry:n toimintaa kertalahjoituksena haluamallasi summalla! Voit vapaasti valita, haluatko suunnata lahjoituksesi lapsille ja nuorille vai leskien vertaistukitoimintaan. Lahjoituksen voit tehdä joko verkkomaksulla omassa pankissasi tai MobilePay:lla.

lahjoita lapsille ja nuorille

Nuoret Lesket ry:n järjestämää lasten ja nuorten vertaistukitoimintaa toteutetaan pääosin säätiöiden ja yksittäisten lahjoittajien tuella. Lahjoitusvaroin toteutetaan muun muassa lasten ja nuorten sururyhmiä, verkkovertaistukea sekä vertaistukiviikonloppuja. Toiminnan parissa lapset ja nuoret tapaavat muita vanhempansa menettäneitä ja saavat arvokasta vertaistukea. Ammatillisesti ohjattu vertaistuki auttaa myös vahvistamaan lapsen selviytymiskeinoja sekä luo uskoa tulevaisuuteen.

Kertalahjoitus verkkomaksuna
Lasten ja nuorten vertaistuki

Saaja: Nuoret Lesket ry
IBAN: FI79 1544 3000 2111 15
BIC: NDEAFIHH
Viite: 4705

Kertalahjoitus MobilePay:lla
Lasten ja nuorten vertaistuki

1.Avaa MobilePay-sovellus
2. Syötä summa, jonka haluat lahjoittaa
3. Syötä 5-numeroinen lyhytnumero: 42911
4. Hyväksy lahjoitus pyyhkäisemällä

lahjoita leskien vertaistuki­toimintaan

Nuorena leskeytyminen on valtava kriisi ja elämänmuutos, jolla voi olla myös merkittäviä taloudellisia vaikutuksia. Tämän vuoksi pyrimme pitämään tapahtumien osallistumismaksut mahdollisimman matalina ja tarjoamaan runsaasti myös maksutonta toimintaa. Lahjoittamalla leskien vertaistukeen autat meitä järjestämään toimintaa, johon mahdollisimman moni leski voi osallistua taloudellisesta tilanteesta riippumatta.

Kertalahjoitus verkkomaksulla
Leskien vertaistuki

Saaja: Nuoret Lesket ry
IBAN: FI79 1544 3000 2111 15
BIC: NDEAFIHH
Viite: 4718

Kertalahjoitus MobilePay:lla
Leskien vertaistuki

1. Avaa MobilePay-sovellus
2. Syötä summa, jonka haluat lahjoittaa
3. Syötä 5-numeroinen lyhytnumero: 74542
4. Hyväksy lahjoitus pyyhkäisemällä

Poliisihallituksen myöntämä rahankeräyslupa RA/2021/243. Lupa on voimassa 3.3.2021 alkaen koko Suomen alueella Ahvenanmaata lukuun ottamatta.

Kerätyillä varoilla toteutetaan toimintaa työikäisille leskille ja vanhempansa menettäneille lapsille. Varat käytetään yhdistyksen vertaistukitoiminnan järjestämiseen sekä vapaaehtoisten vertaistukijoiden koulutukseen ja työnohjaukseen. Vertaistuen muotoja ovat vertaisviikonloput, ryhmät ja erilaiset vertaistukitapahtumat

Liity kannatusjäseneksi

Kannatusjäseneksi voivat liittyä muun muassa läheiset, ammattilaiset ja kaikki muut, jotka haluavat tukea Nuoret Lesket ry:n toimintaa.

Kannatusjäsenenä olet mukana tukemassa yhdistyksen vertaistoiminnan toteutumista, tapahtumien järjestämistä ja vaikuttamistoimintaa. Kannatusjäsenenä saat kerran vuodessa yhdistyksen jäsenlehden ja Kannattajat-kirjeen jossa kerromme, millaista vertaistukitoimintaa yhdistyksen varoilla on järjestetty.

Jos olet kiinnostunut liittymään kannatusjäseneksi, niin täytä kannatusjäsenhakemus!

kannatus­jäsenmaksu

Kannatusjäseneksi voit liittyä täyttämällä oheisen hakemuksen. Kannatusjäsenmaksu on 30 €/vuosi. Kannatusjäsenyys kestää kerrallaan kuluvan kalenterivuoden loppuun asti. Kannatusjäsenyyden voi päättää vapaasti milloin haluaa. Huom. Kannatusjäsenenä yhdistyksen jäsenedut eivät ole käytössäsi, vaan jäsenyytesi painottuu toiminnan tukemiseen.

Huom! Aikaisemmin varsinaisena jäsenenä olleet lesket voivat jäädä kannatusjäseneksi jäsenmaksun summalla 20€/vuosi. Kirjoita tällöin kannatusjäsenhakemuksen lisätietoja -kenttään ”ENTINEN JÄSEN”.

kannatus­jäsen­hakemus

Kaikki tähdellä (*) merkityt kentät on täytettävä, jotta voimme käsitellä hakemuksesi.

TOIMINTAAMME TUKEVAT​

Kurikan Energia Oy